معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان:
یکی از مهمترین محورهای توسعه در جامعه سلامت می باشد

24 مهر 1398
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در جمع معاونین و نمایندگان آموزش و پرورش مناطق مختلف شهرستان دشتستان ،گفت: هدف از اجرای برنامه های مداخله ای در مدارس ، تامین، حفظ و ارتقاي سلامت دانش آموزان می باشد.

محمد حسین دریسی به اهمیت همکاری بین بخشی در دستیابی به اهداف بهداشتی در هردو سازمان  اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه كودكان و نوجوانان آينده سازان كشورند و سلامت جسمي، رواني و اجتماعي آنان تضمين كننده سلامت حال و آينده جامعه است، در سال تحصیلی جدید ، بیش از چهل و شش هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه  های مداخله ای سلامت قرار می گیرند.

دریسی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مهمترین گروه سنی کشور در مدارس مشغول به تحصیل هستند، توجه به بهداشت و سلامت این گروه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه های مداخله ای مختلفی ( مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D، بلوغ دختران ششم ابتدایی ، طرح عاری از پوسیدگی دندان پایه ششم و هفتم ،طرح بیماریابی پدیکلوزیس، وارنیش فلوراید و تربیت سفیر سلامت دانش آموزی ) برای مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به گروه هدف  در مدارس  اجرا می کنند .

وی همچنین گفت: مدرسه جایگاه ویژه ای برای افزایش سواد سلامت و توسعه سلامت دانش آموزان، کارکنان مدرسه، خانواده ها و افراد جامعه است  و چون دانش آموزان در سن فراگيري هستند قادرند آموزشهاي بهداشتي را بخوبي بياموزند و بكار گيرند و به خانواده و اجتماع  خود انتقال دهند .

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین محورهای توسعه در جامعه سلامت می باشد  ومی توانیم با اجرای برنامه های آموزشی در مدارس آگاهی دانش آموزان را ارتقاء دهیم.

گفتنی است، در شهرستان دشتستان در سال تحصیلی 98-97 ، بیش از 90 درصد از برنامه های مداخله ای سلامت دانش آموزان اجرایی شده است .

 


کلمات کلیدی:
برنامه     .مداخله.مدارس     شبکه.بهداشت.دشتستان     ادارت.آموزش.پرورش     معاون.بهداشتی     محمدحسین.دریسی    

تاریخ بروز رسانی:   24 مهر 1398

تعداد بازدید:   ۱۲

چاپ خبر | ارسال به دیگران

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >